sunnuntai 4. toukokuuta 2014

Lomailun kuulumiset, part 1

Kummasti nämä lomailut aina venähtää. Pitkäperjantai töissä oli ihan nimensä mukaisesti piiiiitkä kuin nälkävuosi, syystä että kaikki muut, asiakkaat, yhteistyökumppanit, kilpailijat, you name it, viettivät jo pääsiäistä. Meidän toimistolla ei tapahtunut juurikaan mitään ja loman alkaminen tuntui kestävän ikuisuuden. Mutta jahka kello löi 17, niin toivottelin hyvät viikonloput ja lähdin istumaan liikenneruuhkaan.

Lauantaina äiti tuli tänne ja meillä oli koko viikko täynnä ohjelmaa. Sunnuntaina matkustettiin perinteiselle pääsiäisreissulle leirintäalueelle, jossa oli muuta sukua viettämässä pidempää pääsiäislomaa. Meillä on tapana käydä aina päivän reissulla nauttimassa telttailu/leirintäaluefiiliksestä, ilman kuitenkaan sitä rasittavaa pakkausta, makuupussissa nukkumista ja leirintäalueiden suihkussa käyntiä :) Tosin tämä leirintäalue oli kyllä suosittelemisen arvoinen. Hyvin pieni, perheomistuksessa, vasta muutaman vuoden ikäinen ja erittäin hyvin hoidettu. Vessatkin siivottiin parin tunnin välein ja omistajapariskunta oli koko ajan tavoitettavissa, myös silloin kun meidän grillialustat vei liikaa sähköä eivätkä lämmenneet ollenkaan, oli apu heti lähellä ja lisää sähkökaapelia vedettiin talon sisältä.

Maanantaina rynnittiin kaikkien muiden ihmisten tavoin kaupoille, kaikki huonekaluliikkeet ja puutarhamyymälät tupaten täynnä.. meidän reissu suuntautui puutarhakauppaan sekä Ikeaan. Tulipahan uusia kukkia ostettua taas pihamaalle muutama ja sisällekin, Ikean viherkasveja voisin kanssa suositella. Halpoja ja kestävät hyvin. Me ollaan jo pari viikonloppua kunnolla huhkittu takapihalla, kynnet mullassa :) Jahka sää suosii niin otan kuvia uusista jutuista, mukaanlukien uudet mittatilauksena tehdyt puutarhakalusteiden päälliset. Olen niihin supertyytyväinen mutta kun ei aurinko paista, niin ei tule istuskeltua ulkona. Onneksi ilmat on kuitenkin antaneet periksi istutukset, vihreää on! Vielä pari viikkoa, niin saa istuttaa kasvimaahan ensi kesän sadon ja ehkäpä nuo sisällä itäneet (enemmän tai vähän vähemmän onnistuneet) uskaltaa kanssa siirtää maahan. Puutarhajuttuja siis tulossa :) Olen itsekseni naureskellut että kyllä on varmoja vanhenemisen merkkejä, kun puutarhanhoito ja ylipäätään kasvit kiinnostaa entistä enemmän! Ei ehkä olisi 5 vuotta sitten uskonut.. Täällä sisälläkin olen jo jonkun aikaa suihkutellut fiikuksen lehtiä (koska se tykkää siitä), käyttänyt viherkasveja suihkussa ja uittanut orkideaa. Kehityssuunta on mielenkiintoinen... katsotaan taas 10 vuoden päästä missä mennään :D

Tiistaina me tehtiin reissu Antwerpeniin. Ollaan useamman kerran jo äitin kanssa oltu Rotterdamissa ja Amsterdamissa, niin kehiteltiin jotain muuta sitten tälle lomaviikolle. Antwerpenissä lähinnä kierreltiin ja katseltiin. Kaupoissakin tuli käytyä ja onnistuin vihdoin löytämään kevät/syksytakin, joka ei ole millään tavalla hieno vaan pikemminkin sellainen joka käy jokaiseen arkitilanteeseen ja on helppo heittää päälle kun lähtee töihin tai kauppaan. Oli todellakin hakusessa, kun jo useamman kerran oli ehtinyt kaupoissa kiertämään mutta mistään ei löytynyt sellaista just sopivaa. Äiti löysi myös tuliaisia Antwerpenistä, belgialaista suklaata kuuluisien katkottujen käsien muodossa.
Source
 Illalla vielä herkuteltiin Etten-Leurin yhdessä suosituimmista ravintoloista, Eetkavee Belhamel ei ole mitenkään hieno, mutta ruoka on hyvää ja paikka on aina täynnä ihmisiä.

Keskiviikkona keskityttiin lisää Etten-Leurin hyviin puoliin. Aamulla keskustassa kiertelemässä ja aamupalalla, Heman 1 euron aamiainen on Justinin mielestä niin paljon parempi kuin Ikean 1 euron aamiainen :D Kumma kun aamupalan hinta ei kuitenkaan ikinä pysy siinä eurossa, vaan aina tulee haalittua jotain ylimääräistä.. mehun, pekonin tai suklaakeksin muodossa.
Iltapäivällä, kun olin ensin käynyt rentouttamassa niska-hartiaosaston hierojalla, lähdettiin pyöräilemään ja kierrettiin meidän suosimat lähiruokapaikat. Maitotilalta käytiin ostamassa ihania juustoja, parsatilalta sesongin ensimmäiset valkoiset parsat sekä tietenkin toiselta maitotilalta käsintehtyä jäätelöä. Päivän kruunasi tietenkin suussa sulavat parsat, nautittuna kinkun, keitetyn kananmunan ja paistinperunoiden kanssa.

Source
Torstaina suunnattiin Middelburgiin ja Oude Kerkeen, eli Zeelandiin. Justinin äiti tuli meidän kanssa ja kierrätti muutamassa paikassa Middelburgissa, joka jostain syystä oli ihan täynnä lomailevia saksalaisia. Merenrannalla oli paljon rauhallisempaa ja rantapaviljongissa oltiin ainoat lounastajat. Illalla vielä kävin ratsastamassa ja vaikka omasta mielestä laukka oli hyvinkin onnistunut, niin äiti kysyi "mikä niistä oli se laukka" ja Justinin mielestä on joskus mennyt paremminkin.. mutta mitäs ne amatöörit vois asiasta tietää. Nyt on tallilla toukoloma, mutta sen jälkeen vaihdan ratsastustunnin torstaille lauantain sijaan ja vieläpä joka viikolle. Pari kertaa kuukaudessa kun on kovin vähän. Jospa taas pääsis omat taidot eri tavalla kehittymään kun harjoittelusta tulee jokaviikkoista.

Nyt on pakko sulkea kone ja mennä nukkumaan, muuten ei tule töistä huomenna mitään. Joten lomakuulumiset saa jatko-osan, toivottavasti pian :)

1. Tosi kiva että voi käydä hakemassa lähiruokaa ihan lähitiloilta. Muutenkin tykkään siitä että lihat voi hakea lihakaupasta, leivät leipomosta etc

1. Niinpä :) On kiva ettei aina tarvitse tyytyä pelkkään supermarkettiin!